درخت بلوط

بایگانی

بدون عنوان

پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵ ق.ظ

   بچگی ها کتابی داشتیم به نام "قصه های قبل از خواب برای بچه ها" مجموعه ای از داستان های کوتاه بود از آسیای شرقی. یکی از داستان ها که من خیلی دوستش داشتم از این قرار بود که بچه ای از مادرش میخواهد سوپ نخودفرنگی بخورند. مادر هم که دست تنها بود گفت به شرطی که در پاک کردن نخود فرنگی ها کمکم کنی و اصلا بیا مسابقه بدهیم که هر کسی هر چه که پاک کرد، همان قدر سوپ بخورد. نخود فرنگی ها را خریدند و مشغول پاک کردن شدند و بچه هم بنا به قولی که داده بود شروع کرد به کمک کردن اما چند دقیقه بعد کرمی وسط نخود فرنگی ها دید و هی با کرم مشغول بازی شد و کلا بیخیال پاک کردن شد. ظهر سر ناهار وقتی پشت میز نشست دید کاسه ی جلوی مادرش پر از سوپ خوشمزه است و توی کاسه ی او فقط چند تا کرم سبز نخود بود. مادرش به مسابقه عمل کرده بود."هر کسی هر چه که پاک کرد، همان قدر سوپ بخورد"

  و از آنجایی که جهان بینی و اعتقاد هر کسی، برآیند همان چیزاهایی است که از کودکی یاد گرفته، بنده هم اینطور شیر فهم شده ام که هر آن چیزی که امروز به آن مشغولم و سرم را گرم کرده و برایش وقت میگذارم، فردای آخرت، خدا همان را به عنوان پاداش عمل جلویم میگذارد و میگوید تا ابد به همین ها مشغول باش.

  خدا نیاورد آن روزی را که مهراد جم و ریحانه پارسا و ترند استایل سال و فصل هفتم سریال را بیاندازد توی کاسه ام و بگوید: بفرما.

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۱۵
تیستو

نظرات  (۴)

۱۵ آبان ۹۹ ، ۱۵:۰۰ پلڪــــ شیشـہ اے

چه خوب بود این پست.

ممنون :*

پاسخ:
خوشحالم خوشتون اومده. زنده باشی :) :*
۱۵ آبان ۹۹ ، ۱۷:۲۸ تبارک منصوری

 :)))))) 

خدااای من همین چند لحظه پیش داشتم خبر اینا رو میخوندم ! 

و پیش از اونکه سرگرم این خبر ها بشم داشتم خانومانه توی دفتر یادداشتم برنامه می ریختم و از باید ها و نبایدهایی میگفتم که شامل هدر ندادن فرصتها و نپرداختن به امثال این خبرهاست!!🤦🥴 همینقدر تباه!

 

 

پاسخ:
واقعا آدم بعضی وقتا حواسش پرت میشه به اینچیزا... بدون اینکه بخوایم درگیر زرق و برق میشیم .

ما هم چند تا ازین کتاب قصه ها داشتیم. داستاناش بعضا پند های خوبی داشت ولی برای ذهن بچه‌ی اون سنی خیلی بی رحمانه بود.😂🤪

 

این بروبچ جدیدو نمیفهمم. همه ش فکر میکنم یه رویاست. من جلو جمع بیفتم فکر و ذهنم اینه تا یه سال بشم سوژه ملت بعد اینا خیلی خجسته‌ان.

پاسخ:
اره بعضیاش خیلی بی رحمانه بود ولی واقعا دوستش داشتم :)

خیلی فازشون فرق میکنه خیلی زیاد! و من مرده ی این بودم که توی سن نوجونی یکی مثل خودم راهنمایی ام کنه. اینا ولی هیچی به هیچی ان

هیچ وقت از نشریه ای جایی پیشنهادی بهت ندادن برای همکاری؟

واقعا خوب و با علاقه و خلاقیت می نویسی هاااا 

پاسخ:
نه والا
شما لطف دارین به من وگرنه هیچ کس از من راضی نیست. تو هیچ زمینه ای. حتی یومونچه هم خیلی تحویل نمیگیره منو.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">