درخت بلوط

بایگانی

بیشتر بدانید

جمعه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۵۸ ق.ظ

    این کپسول هماتینیک که به اسم کپسول آهن می شناسید در واقع ترکیبی هست از آهن و فویلک اسید و ویتامین ب 12 و ویتامین ث. یعنی اگر کم خونی فقر آهن خفیف دارین یا اصلا همینطوری گاه گاهی میخواید مصرف کنید به عنوان تقویتی، خیلی انتخاب خوبیه.

   ولی اگر مشکل کم خونی شدید دارید، باید همون فروس سولفات که قرص آهن هست استفاده کنید چون آهن موجود در ترکیبش، قابلیت جذب بیشتری داره. پس همینطوری این دوتا دارو رو باهم جایگزین نکنین.

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۲۳
تیستو

نظرات  (۱)

خانم دکتر جان من تالاسمی مینور دارم و باید هرروز فولیک اسید مصرف کنم. (هرچند تنبلی میکنم و نمیخورم)  حالا باید علاوه بر فولیک اسید قرص آهن هم مصرف کنم؟ 

پاسخ:
سلام عزیزم خوبین؟ اگر ازمایش غلظت خونتون هم پایینه اره لاید قرص آهن هم استفاده کنین. توی تالاسمی مینور اگر فولیک اسید خونتون پایینه هر روز بخورین. وگرنه همین گاه بیگاهی که میخورین کافیه. چون توی غذا ها هم فولیک اسید هست دیگه.

نتیجه: به شمایی که من ازمایش خون ازتون ندیدم و هیچی نمیدونم از تاریخچه سلامتتون، دست به عصا اگر بخوام توصیه کنم میگم یه روز در میون یا هفته ای دو سه تا فولیک اسید بخورید. هفته یکی هم قرص آهن. همین‌. بقیه اش رو بسپارین به تغذیه تون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">