درخت بلوط

بایگانی

خاطرات درمانگاه

شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۲۷ ب.ظ

     یکی از چیزهایی که همگی در دوران مدرسه یاد گرفته ایم و کسی کاربردش را نمی داند و من به اجبار در طول روز چندین و چند بار برای بیمارها توضیحش میدهم قصه ی حلال ها و حل شونده هاست. مثلا همه ی آقایون می دانند که وقتی به گلگیر ماشین شان قیر چسبید با روغن نباتی پاکش کنند و خانم ها هم می دانند آب و صابون آرایش چشم را پاک نمیکند و چاره اش سرم دو فاز است. اما چیزی که نمی دانند قانون کلی است. چربی را باید با چربی پاک کرد.

یعنی وقتی از پماد زینک اکساید بعنوان ضد عرق استفاده میکنی و ولی بعد از مدتی میبینی زیر بغل متورم شده و در حد زخم گلوله درد دارد و حتی غدد لنفاوی هم بزرگ شده به این خاطر است که زینک اکساید با اب و صابون از روی پوست پاک نمی شود. پس منافذ پوست را می بندد و عفونت میکند. در نتیجه باید اول با روغن بچه از روی بدن پاکش کنی و بعد روغن بچه را با صابون بشویی. به همین راحتی. مثل لک قیر.

یا مثلا وقتی برای بچه ی شما نصف کپسول ویتامین د مینویسیم دیوانه نشده ایم، فقط یادمان رفته توضیح دهیم کپسول را خالی کنید توی یک قاشق روغن زیتون و بعد نصف محتویات قاشق را بدهید بچه بخورد. 

و یا اصلا به همین خاطر مصرف زیاده از حد ویتامین د و آ مسمومیت می دهند، چون محلول در چربی هستند و دفع آنها به همین راحتی ها نیست.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۰
تیستو

نظرات  (۳)

دکتر جان پاراگراف دوم چپکی شده منم‌ حقیقتش فسفر اضافی نداشتم ولی اصل کلام رو گرفتم.😁

پاسخ:
درست بود که 🤔

جل الخاالق😂

والا چپکی بود.

پاسخ:
نفهمیدم کجاش رو چپکی نوشتم🤔

پاراگراف دوم همه‌ش چپکی میفتاد. صفحه رو هم ریفرش کردم چند بار. ولی گویا درست شده و فقط میخواست منو ضایع کنه.😂

پاسخ:
بیان باهاتون لجه 😁

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">