درخت بلوط

بایگانی

کو گوش شنوا ؟

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ب.ظ

   یک هفته پیش دایی جان قربون بلا و بوسنا علیه با چند بسته ی کوچک خاک مرده (یا مردار ، خاک مرداب یا مرداب سنگ) آمد خانه مان . گفت یک داروی ضد عرق سنتی است که  از عطاری خریده  و خودش چند ماهی هست از آن استفاده میکند و خیلی خیلی راضی است . گفت به جای خوشبو کننده های شیمیایی ایرانی و خارجی که استفاده میکنید از این داروی سنتی و گیاهی استفاده کنید بلکه سرطان نگیرید . بسته را از دایی گرفتم و از نزدیک نگاهش کردم . یک پودر نرم خاکی رنگ بود با جلای فلزی و نسبت به حجمش بسیار سنگین . خب من شک کردم . مگر میشد چیزی به این خوبی وجود داشته باشد و کارخانه های دارو سازی از آن استفاده ای نکنند ؟ پس کاری را کردم که هر آدم عاقل دیگری انجام میداد . توی گوگل در موردش جست و جو کردم . جسته و گریخته جاهای مختلف اسمش بود . که سنگ معدنی است و خاصیت ضد عرقی بسیار بسیار خوبی دارد ولی استفاده نکنید چون حاوی سرب است که با توجه به وزن بالای آن کاملا منطقی بود . همه ی اینها را در اولین مهمانی به بقیه ی اعضای خانواده گفتم . خب متاسفانه خانواده ی بیشتر از اینکه دانش محور باشد بزرگتر محور است . معمولا به حرف ما کوچکتر ها گوش نمیدهند و وقتی به حرفمان رسیدند آرام در گوش هم میگویند فلانی راست میگفت ها . اینبار هم همینطور شد . به دلیل اینکه خانواده ی ما دانش بر مبنای بزرگتری محور است و فول آف متخصص و کارشناس در رشته های مختلف می باشد ، در مهمانی بعدی یک بسته خاک مرده ی کذایی را دادند دست شوهر دختر خاله که مهندس شیمی است تا ببرد و آزمایشش کند . جواب آزمایش هم که معلوم است . ماده ی مربوطه حاوی درصد بسیار بالایی سرب بود و ما از اتهام سنت ستیزی مبرا شدیم .

  همه ی اینها را گفتم که بگویم خواهر من برادر من ، این چیزهایی که توی عطاری میفروشند همیشه بی خطر و ایمن و مامانی نیستند . مسمومیت میدهند ، مریض میکنند . گاهی هم میکشند . لطفا خواهشا التماسا تا وقتی خوب تحقیق نکرده اید ، از هیچ فراورده ی دارویی ی  استفاده نکنید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۱
تیستو

نظرات  (۵)

تهران تو مترو آخ فروش میره !
ولی من هرگز دلم راضی نشد بخرمش ! چرا ؟ چون از اسم مردار سنگ حس خوبی بهم نمیداد ..

ممنون بابت اطلاع رسانی !
پاسخ:
آره . اسمش خیلی نحسه :|

سلام خانم دکتر.

خوبین؟ خونه جدید مبارک :)


اول این رو بگم که من از این چیزها استفاده نمی کنم. لذا حرفی که می زنم برای روشن شدن اصل موضوعه نه دفاع از چهارچوب ذهنی خودم!

"مگر میشد چیزی به این خوبی وجود داشته باشد و کارخانه های دارو سازی از آن استفاده ای نکنند ؟ " این پیش فرض رو قبول ندارم. باره هم ثابت شده. طولانی میشه والا مثال می زدم
صرف سرب داشتن که مهم نیست :| تعجب از شما که پزشکی! سرب یا از طریق خوردن آسیب می زنه (رژ لب) یا از طریق تنفس (هوای آلوده کلان شهرها) که هر دو هم کاملا استفاده می شه! اما از طریق پوست تا اونجا که می دونم جذب نمی شه یا ترکیبات خاصی از اون خیلی کم جذب می شه (که احیانا دفع می شه!)
در ضمن نمی دونم چه مقدار سرب برای بدن لازمه و از چه طریق هایی قابل دریافت کردنه.

+ می خواستم بگم وبلاگ قدیمی تون رو فعال کنین (گروهبان) چون همه پست های قبلی از بین نرفته. یه بخشی از آرشیو از بین رفته. بعد هم شما که یه "بوسنیایی جنگ زده" درست کرده بودید که آرشیوتونم بود توش. اون رو چرا فعال نکردید؟

+ دوست داشتم آدرس اینستا تون رو هم داشتم. نمی شه اینجا بذارید آدرسش رو؟ البته خودم هنوز عضو نشدم. اما شاید درست  کردم یه اکانت.

پاسخ:
سلاااااام خوبین؟؟  شما نبودین وبلاگمو هم ترکیده بود ما یه ایمیل هم از شما نداشتیم. متاسفانه نمیتونم وارد پنل مدیریت بشم و وبلاگ کاملا دو تکه شده! نصف آرشیوم برگشته به آدرس گروهبان!  وبلاگ بیانم هم ادرسش سوخته و هم اآرشیوش قاطی و ناقصه! مجبور شدم یه جای جدید دوباره از اول شروع کنم.  
آدرس اینستاگرامم tisto0o هست. تو رو خدا شمام بیاین اینستاگرام بد نیست! 
در مورد مردار سنگ هم باید بگم بله درسته جذب پوستی سرب ناچیزه ولی ما داریم در مورد چیزی حرف میزنیم که قرار بصورت مزمن استفاده بشه و مستقیماا
روی پوست هست پس مطمین باشید به مرور زمان مشکل ایجاد میکنه. حداقل من این نتیجه رو گرفتم و ترجیحم بر اینه که همچین چیزی رو استفاده نکنم. 

مثلا تو این تحقیق علمی راه های جذب سرب رو اشاره کرده که از طریق پوست نیست ظاهرا:

http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=57936.0

پاسخ:
اره بعضی جاها گفتن نیست.  بعضی جاها گفتن ناچیزه.  ولی ما داریم در نورد سرب حرف میزنیم مسمومیت ش خوب نیست.  جناب من اینقدر مریض دیدم که با مقدار ناچیز دارو مسمومیت های خطرناک دادن.  به نظر من نمی ارزه. 
نظری راجع به روغن کرچک رفاتربک نداری که نسلشون ورداشته شه
اصن اسمش داغونم میکنه هرچند هیچ کدوم را فکر کنم تا حالا نخوردم
پاسخ:
روغن کرچک که خوبه !
:(
پاسخ:
:)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">